Een gezond koolhydraatarm ontbijtje
Gezondheid,  Inspiratie,  Tips

Een gezond koolhydraatarm ontbijtje

‘’Een goed begin is het halve werk’’. Een enorm cliché, maar in het geval van ontbijtjes een cliché om een reden. Een goed ontbijt is écht een goed begin van je dag. Mensen die het ontbijt overslaan, zijn later op de dag geneigd om meer te snacken. Met een gezond ontbijt afvallen is daarom een goede oplossing. Daarnaast is afvallen met koolhydraatarme recepten ook erg populair en hebben mensen hier soms veel baat bij. Daarom delen wij graag een paar gezonde ontbijt ideetjes waarmee je de dag goed kunt beginnen.

Goed gevulde omelet

Koolhydraten zijn belangrijk voor het lichaam. Hier kun je veel energie uit halen. Toch hoeft niet elke maaltijd bomvol koolhydraten te zitten en kun je best je ontbijt koolhydraat arm bereiden. Echter moet je nog steeds gewoon een volledige maaltijd eten. Een goeie optie is bijvoorbeeld een goed gevulde omelet. Pak 2 á 3 eieren en klop deze los. Bak een flinke hoeveelheid groenten in de pak en gooi hier de eieren overheen. Hiermee krijg je veel eiwitten binnen en wat gezonde vetten. Daarnaast is dit een makkelijke manier om ook meteen wat meer groenten binnen te krijgen in je dag. Strooi hier wat kruiden naar keuze overheen en je hebt een lekker eiwitrijk ontbijtje.

Yoghurt met vers fruit

Yoghurt is ook een heel goed koolhydraatarm begin van je dag. Hoewel het dus weinig koolhydraten bevat, bevat yoghurt of Griekse yoghurt ook enorm veel eiwitten. Dit zijn ook belangrijke voedingsstoffen waar je veel energie uit kan halen en wat een prettig verzadigd gevoel kan geven om je dag mee te beginnen. Voeg wat vers fruit toe om je dag te starten met wat extra vitaminnen. Deze bevatten natuurlijk wel wat suiker, maar dit is echt geen probleem aangezien er ook veel goede voedingsstoffen in fruit zitten en de suiker je een fijne energieboost geeft. Suiker is niet de duivel, zeker niet als het vergezeld wordt door goede voedingsstoffen en vitaminen zoals in vers fruit.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *